Witamy na stronie ARCHIWALNEJ

Biuletynu Informacji Publicznej

Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

 

Od dnia 1 marca 2021 r. Biuletyn Informacji Publicznej prowadzony jest pod adresem: https://bip.malopolska.pl/ugimdobczyce

 

Opublikowane informacje podlegają retencji danych zgodnie z zarządzeniem nr 59/2020 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

 

Zarządzenie nr 30/2020 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 18 lutego 2020 r. w sprawie: wprowadzenia zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce.

Data: 

2020-02-18

Kadencja: 

  • 2018-2023

Nr zarządzenia: 

30

Zarządzenie Nr 30/2020
Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce

z dnia 18 lutego 2020 r.

w sprawie wprowadzenia zmiany
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2019r. poz., 506z poźn. zm.), zarządza się, co następuje:

§ 1. Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce przyjętego zarządzeniem Nr 135/2016 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 28 października 2016 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce:

1) W § 7 ust. 2 pkt 5 skreśla się lit. g.

2) W § 7 w ust. 7 po lit. f dodaje się lit. g w brzmieniu:

„g) Stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy,”

3) W § 14 ust. 1 pkt. 3lit. b otrzymuje brzmienie:

b) Stanowisko ds. drogownictwa

Do zadań Stanowiska należy w szczególności:

Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i wewnętrznymi, z bieżącym utrzymaniem dróg, a także współpracy przy wykonywaniu zadań  inwestycyjnych, a w szczególności:

1. Przygotowywanie i nadzorowanie zadań w zakresie remontów cząstkowych, modernizacji i ochrony dróg gminnych i wewnętrznych należących do Gminy oraz pozostałej infrastruktury drogowej znajdującej się lub sąsiadującej z pasem drogowym,

2. Współpraca z Referatem Inwestycji przy prowadzonych przez nich inwestycjach związanych z budową, przebudową oraz modernizacją dróg i oświetlenia ulicznego, a w szczególności:

a)  Przygotowywanie, prowadzenie, monitorowanie oraz rozliczanie zadań inwestycyjnych związanych z budową, przebudową, odbudową i modernizacją dróg i oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Dobczyce;

b) Weryfikowanie przygotowywanych przez zespół ds. zamówień publicznych projektów umów na prace związane z budową, modernizacją, przebudową dróg i oświetlenia ulicznego, dbając o nadrzędne dobro Gminy Dobczyce jako Inwestora;

c) Opisywanie faktur przekładanych przez poszczególnych Wykonawców, dotyczących realizowanych zadań inwestycyjnych w zakresie dróg i oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Dobczyce;

d) Przygotowywanie projektów odpowiedzi w sprawie załatwienia interwencji, interpelacji, skarg i wniosków zgłaszanych do Burmistrza Gminy  i Miasta Dobczyce w zakresie objętym budową, modernizacją, przebudową dróg i oświetlenia ulicznego;

e) Współpraca z pracownikami Referatu Inwestycji w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie inwestycji związanych z budową, przebudową oraz modernizacją dróg i oświetlenia ulicznego.

3. Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg do poszczególnej kategorii,

4. Współpraca w zakresie projektowania przebiegu dróg gminnych i wewnętrznych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,

5. Czuwanie nad opracowywaniem projektów organizacyjnych ruchu,

6. Współpraca w zakresie projektowania i wykonywania oświetlenia ulicznego,

7. Określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,

8. Koordynacja i obsługa współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych,

9. Prowadzenie zadań w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w tym zarządzanie komunalnymi przystankami komunikacji publicznej oraz realizacja zadań wynikających z ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej,

10. Przygotowywanie pism i załączników graficznych do uzgodnień dla sieci i obiektów lokalizowanych w pasie dróg gminnych oraz działek gminnych.”

4) W § 14 ust. 1 pkt. 5 skreśla się lit. g:

5) W § 14 ust. 1 pkt. 7 dodaje się lit. g w brzmieniu:

„g) Stanowisko ds. BHP

Do zadań Stanowiska należy pełnienie funkcji doradczych i kontrolnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a w szczególności:

1. Nadzorowanie bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników Urzędu, w tym okresowa analiza stanu bhp, przeprowadzanie kontroli warunków pracy, w tym uczestniczenie w odbiorze przekazywanych do użytkowania obiektów i urządzeń,

2. Prowadzenie szkoleń dla pracowników, praktykantów i stażystów,

3. Stwierdzanie zagrożeń zawodowych oraz prowadzenie analizy ryzyka zawodowego dla pracowników Urzędu,

4. Zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,

5. Przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących bhp,

6. Rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,

7. Prowadzenie ewidencji wymaganych badań lekarskich i obowiązkowych szkoleń oraz kontrola ich aktualności,

8. Udział w dochodzeniach powypadkowych,

9. Realizowanie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową Urzędu,

10. Prowadzenie w imieniu Burmistrza wymaganych prawem konsultacji wszystkich działań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.”

§ 2. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.