Witamy na stronie ARCHIWALNEJ

Biuletynu Informacji Publicznej

Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

 

Od dnia 1 marca 2021 r. Biuletyn Informacji Publicznej prowadzony jest pod adresem: https://bip.malopolska.pl/ugimdobczyce

 

Opublikowane informacje podlegają retencji danych zgodnie z zarządzeniem nr 59/2020 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

 

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. podatków

Data: 

2017-10-20

Urząd Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26, 32-410 Dobczyce, ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy stanowisko urzędnicze ds. podatków

 

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy i Miasta Dobczyce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.

1. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
  2. 6 miesięcy doświadczenia zawodowego;
  3. obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
  4. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  5. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  6. nieposzlakowana opinia.

2. Wymagania dodatkowe:

  1. wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, preferowane kierunki: ekonomiczne, administracja publiczna;
  2. znajomość:

- wiedza z zakresu administracji publicznej, w szczególności administracji samorządowej,

- Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,

- Ustawy Ordynacja podatkowa,

- Ustawa o finansach publicznych;

  1. umiejętność:

- obsługi komputera, programów MS Office,

- sprawnej organizacji pracy,

- pracy w zespole,

- samodzielnego rozwiązywania problemów,

- nawiązywania kontaktów;

  1. odpowiedzialność, lojalność, obowiązkowość, odporność na stres, uczciwość, komunikatywność, kreatywność, systematyczność, samodzielność.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Przyjmowanie i weryfikowanie złożonych deklaracji w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych;
  2. Przyjmowanie i weryfikowanie złożonych deklaracji w zakresie podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
  3. Zawiadamianie jednostek o wysokości stawek podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku od środków transportowych ustalonych przez Radę Miejską;
  4. Prowadzenie postępowania egzekucyjnego w stosunku do podatników zalegających w płatnościach podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
  5. Ewidencja księgowa należności z tytułu podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
  6. Windykacja należności – wystawianie upomnień i sporządzanie tytułów wykonawczych;
  7. Prowadzenie dokumentacji i rejestrów należności podatkowych w zakresie podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
  8. Prowadzenie postępowań dotyczących przyjmowanych podań, wniosków w sprawach ulg i umorzeń dotyczących osób prawnych z tytułu podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
  9. Przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawach zwolnień, umorzeń, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności należności podatkowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i zakresem prowadzonych spraw;
  10. Sporządzanie wykazów podatników będących przedsiębiorcami, którym umorzono zaległości podatkowe z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz podatników podatku rolnego, leśnego, którym umorzono zaległości podatkowe – zgodnie z Ustawą o finansach publicznych oraz podawanie wykazu ww. podatników do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń i umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej;
  11. Przeprowadzanie kontroli podatkowych – zgodnie z Ustawą Ordynacja podatkowa;
  12. Przyjmowanie i rozpatrywanie odwołań i zażaleń z zakresu prowadzonych spraw (podatek rolny, podatek od nieruchomości, leśny od osób prawnych oraz podatek od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych), wydawanych zaświadczeń;
  13. Realizacja zadań wynikających z ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców;
  14. Terminowe i zgodne z prowadzoną dokumentacją sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań;
  15. Prowadzenie ewidencji podatków w oparciu o posiadany przez Urząd program komputerowy;
  16. Dokonywanie rozliczeń i kontroli rachunkowej sołtysów z tytułu zainkasowanych należności podatkowych;
  17. Planowanie dochodów: podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych, opracowywanie analiz i sprawozdawczości w tym zakresie;
  18. Wydawanie zaświadczeń i postanowień potwierdzających pracę w gospodarstwie rolnym oraz zaświadczeń i poświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego;
  19. Udzielanie interpretacji i odpowiadanie na indywidualne zapytania w zakresie prawa podatkowego – dotyczących podatków i opłat lokalnych;
  20. Przygotowywanie sprawozdań dotyczących udzielonej pomocy publicznej oraz zaległościach – wynikające z ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców;
  21. Prowadzenie teczek merytorycznych obejmujących dokumentację poszczególnych zadań oraz przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do archiwum zgodnie z rzeczowym wykazem akt.

4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  1. praca biurowa na 1 etat w podstawowym systemie czasu pracy,
  2. zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę;
  3. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
  4. wynagrodzenie wypłacane miesięcznie;
  5. Urząd nie jest przystosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych (dwupiętrowy budynek Urzędu nie posiada windy).

5. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny;
  2. życiorys (CV);
  3. kserokopie świadectw pracy (w przypadku, gdy kandydat był już zatrudniany);
  4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów);
  5. ewentualne kserokopie zaświadczeń o odbytych kursach i szkoleniach;
  6. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  7. oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych;
  8. oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  9. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  10. kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych).

Wymagane dokumenty konkursowe należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu) w zamkniętych kopertach do Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26, 32-410 Dobczyce, parter -  Biuro Obsługi Klienta, z dopiskiem:

Nabór na stanowisko urzędnicze ds. podatków”,

w terminie do dnia 30 października 2017 roku do godziny 15:00.

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane. Złożonych dokumentów Urząd Gminy i Miasta Dobczyce nie zwraca.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.dobczyce.pl – w zakładce BIP) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26.

Ogłaszający nabór zastrzega możliwość nie rozstrzygnięcia naboru bez podania przyczyny.

Wymagane dokumenty konkursowe: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2016.922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U.2016.902 ze zm.)”.