Szkoła Podstawowa w Dziekanowicach otrzymała 66 519 zł dofinansowania na pomoce dydaktyczne do przedmiotów przyrodniczych

Szkoła Podstawowa w Dziekanowicach

Pozyskane środki pochodzą z Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach zwiększenie kwot części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2020. Kryterium V, do którego aplikowała gmina Dobczyce, dedykowane jest placówkom, które w roku bieżącym doposażyły lub zamierzają doposażyć szkolne pracownie przyrodnicze.Gmina Dobczyce starała się o dofinansowanie w wysokości 75 105 zł, otrzymaliśmy 66 519 zł, co stanowi prawie 90 procent wnioskowanej kwoty.

Wyposażenie uwzględnione we wniosku zaspokoi potrzeby edukacyjne uczniów Szkoły Podstawowej w Dziekanowicach i pozwoli na profesjonalne przygotowanie pracowni w nowym budynku szkoły, w którym dzieci rozpoczną naukę już 1 września 2020 r. Zaplanowane pomoce dydaktyczne pozwolą na przeprowadzanie licznych doświadczeń, zgodnych z podstawą programową, tworzenie ciekawych i praktycznych zajęć z biologii, chemii, fizyki, geografii.

Uczniowie przy ich pomocy będą mogli badać jakość wody, fizjologię człowieka, elektryczność, pole magnetyczne. Oprócz umożliwienia uczniom przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów na pomocach tradycyjnych, będzie również możliwość wykorzystania pomocy opartych na interaktywnych urządzeniach, które dają też możliwość analizy wyników na dowolnym komputerze za pomocą dedykowanego oprogramowania, a na ich podstawie logicznego wyciągania wniosków.

Jak podkreśla Dyrektor Szkoły Podstawowej w Dziekanowicach Bogdan Czarnik - "Ważne jest, że niewyjaśnione i niezrozumiałe przez uczniów wzory i twierdzenia, których często uczą się na pamięć, dzięki zaproponowanym pomocom naukowym staną się rzeczywiste i obserwowalne."

Radości nie kryje także radny z Dziekanowic Paweł Nowak - Jesteśmy na ostatniej prostej realizacji niezwykle ważnej inwestycji dla dzieci. Dotychczasowe warunki były trudne. Dziękuję za każde działania wspierające rozwój dzieci i młodzieży – mówi radny.

Przy doborze zestawów pomocy starano się zachować równowagę pomiędzy tradycyjnymi pomocami (modelami, planszami, mapami, okazami), pomocami do nauczania w pracowni w oparciu o sprzęt interaktywny (programy komputerowe, plansze interaktywne, atlasy) jak również nowoczesne sposoby prowadzenia lekcji w terenie w oparciu o tablety, które przy wykorzystaniu darmowego oprogramowania w rękach uczniów mogą stać się kompasem, mapą, miernikiem wielu wielkości fizycznych (nachylenia tereny, natężenia oświetlenia, pola magnetycznego i wielu innych), ale również źródłem informacji o otaczającym świecie (atlasem roślin, zwierząt grzybów).