Sprawozdanie Burmistrza Pawła Machnickiego z działalności międzysesyjnej

sprawozdanie z działalności międzysesyjnej

Na ostatniej sesji Rady Miejskiej Burmistrz Paweł Machnicki przedstawił informacje na temat bieżących spraw, jakie miały miejsce w okresie międzysesyjnym:

26 kwietnia

  •  Na terenie Strefy Przemysłowej odbyły się manewry Państwowej Straży Pożarnej oraz OSP. Ćwiczono akcję likwidowania zagrożeń w dużych zakładach produkcyjnych, gaszenia zbiorników, ewakuacji załogi oraz – w ćwiczeniu sztabowym – analizowano ryzyka oraz zasoby techniczne i kadrowe ich likwidacji. Burmistrz Paweł Machnicki podkreślił, że firmy, takie jak Wawel, na terenie której odbywały się manewry, posiadają nowoczesne rozwiązania techniczne zabezpieczające przed wystąpieniem pożarów i innych zagrożeń.
  • Burmistrz uczestniczył w otwarciu wystawy prac Kingi Piwowarczyk w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Dobczycach. Burmistrz wyraził zadowolenie, że działania dyrektora Pawła Piwowarczyka , pracowników i Rady Społecznej biblioteki przyciągają nie tylko lokalnych artystów, ale również twórców spoza obszaru gminy.

27 kwietnia

  • Burmistrz spotkał się z nowym Komendantem Powiatowym Policji oraz Komendantem Komisariatu Policji w Dobczycach. Poruszane były kwestie stanu bezpieczeństwa w gminie, współpracy z samorządami i mieszkańcami.
  • Burmistrz uczestniczył w zakończeniu roku szkolnego klas mundurowych w Zespole Szkół w Dobczycach. Absolwentom pogratulował wyników w nauce oraz wręczył nagrodę najlepszej uczennicy z terenu gminy.
  • Tego dnia nastąpił odbiór prac budowlano-konserwatorskich realizowanych w dobczyckim skansenie. Burmistrz poinformował radnych, że projekt Skansenova nie jest jeszcze zamknięty, pozostały do wykonania prace konserwacyjne eksponatów przeznaczonych na wystawę i przygotowanie tej wystawy. Aktualnie trwa procedura przetargowa na wykonanie wspomnianych prac konserwatorskich.
  • Burmistrz spotkał się z mieszkańcami Stojowic w sprawie budowy chodnika w tej miejscowości. Gmina przekaże Powiatowi Myślenickiemu kwotą 70 tys. zł. jako udział finansowy na wbudowanie chodnika w części, która pozostała do zrobienia.

28-29 kwietnia

  •  Przez dwa dni w Dobczycach odbywał się III Turniej Wiosny w Gimnastyce Artystycznej. Burmistrz pogratulował organizatorom Tatianie Krupowicz, Piotrowi Skórze wspaniale przygotowanego wydarzenia, pięknej oprawy i imponującej liczby uczestniczek. Podkreślił wielkie zaangażowanie rodziców w przygotowanie i przeprowadzenie turnieju.

30 kwietnia

  •  Burmistrz odbył spotkanie na temat doprowadzenia wody i kanalizacji do gospodarstw domowych Starego Miasta. Podjęte zostały rozmowy z projektantem. Jeśli rozwiązanie techniczne zrealizowane na zamku i w skansenie sprawdzi się, to na podobnej zasadzie zaprojektowane zostanie uzbrojenie domów znajdujących się na Starym Mieście.
  • Odbyło się kilka spotkań z osobami protestującymi przeciwko budowie stacji bazowej telefonii komórkowej w centrum miasta. Zgodnie z oczekiwaniem protestujących Gmina wynajęła eksperta, który spotkał się z zainteresowanymi mieszkańcami i przedstawił im więcej szczegółów na temat takiego urządzenia.
  • Odbyło się również spotkanie z przedstawicielkami Stowarzyszenia Opieki nad Zwierzętami na temat porzuconych na wałach szczeniaków. Burmistrz przypomniał, że działania gminy są nastawione w pierwszej kolejności na odnalezienie właścicieli, jeśli to się nie uda to na znalezienie nowych. Gmina zapewnienia opiekę weterynaryjną, a także, jeśli nie ma innego rozwiązania, oddanie zwierząt do schroniska, z którym gmina ma podpisaną umowę. Burmistrz prosi o zgłaszanie przypadków bezpańskich zwierząt do gminy w celu podjęcia wyżej wspomnianych działań.

3 maja

  •  Burmistrz wziął udział w obchodach Święta 3 Maja, podziękował również członkom Rady za uczestnictwo i liczną reprezentację. Święto, jak co roku połączone było z Otwarciem Sezonu Turystycznego. W krótkim wystąpieniu na zamku burmistrz poinformował o realizowanych przez gminę projektach wzmocnienia potencjału turystycznego gminy, takich jak między innymi stworzenie parku miejskiego, budowa kortów tenisowych, kąpieliska, lodowiska oraz kładki łączącej Stare Miasto z zaporą i ścieżki widokowej na wzgórzu. Zachęcił także zebranych do zapoznania się z nową jakością skansenu po zakończonych pracach konserwatorskich.
  •  Tego samego dnia uczestniczył w niezwykle udanym spektaklu teatralnym w Kornatce, w którego przygotowanie, jak podkreślił burmistrz, zaangażowało się młode pokolenie, kontynuując tym samym tradycje teatralne Kornatki. Burmistrz pogratulował aktorom i zapewnił, że myśli już jak wesprzeć tę piękną inicjatywę.

7 maja

  •  Otwarte zostały oferty w przetargu na modernizację i rozbudowę przedszkola nr 3 oraz utworzenie oddziału żłobka. Był to drugi przetarg na realizację tej inwestycji, a oferowane koszty wykonania prac ponownie okazały się wyższe niż przewidywano. Burmistrz podkreślił, że jest to wynikiem istotnych zmian na rynku wykonawców i że na tej sesji będzie wnioskował o zmiany w budżecie umożliwiające podpisanie umowy.
  • Burmistrz wraz z pracownikiem odpowiedzialnym za drogi odbył wizję lokalną na drodze w Kornatce, w związku z prośbą o pomoc w jej remoncie. Jest to droga ok. 700 metrowa, prowadząca do jednego domu, przez las i nie jest drogą będącą własnością gminy. Burmistrz umówił się na spotkanie z rodziną by wspólnie zastanowić się, jak w obecnej chwili można jej pomóc.
  • Przy okazji Burmistrz wspomniał również o problemie z uregulowaniem stanu własnościowego dróg w naszej gminie oraz poprosił radnych i sołtysów o wyznaczenie priorytetowych odcinków dróg już uregulowanych, będących własnością gminy, które wymagają modernizacji.

8 maja

  • Burmistrz po raz kolejny zasiadał w jury XII Gminnego Konkursu Pieśni Patriotycznej i Żołnierskiej w Nowej Wsi. Jak podkreślił, poziom występów był w tym roku bardzo wysoki, co jest efektem między innymi pracy szkoły muzycznej oraz nauczycieli odpowiedzialnych za przedmioty muzyczne w szkołach. Konkurs wzbogacony był o akcenty związane z 100-leciem odzyskania niepodległości. Burmistrz podziękował Pani Dyrektor Zofii Sudrowej oraz nauczycielom przygotowującym dzieci, za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu.
  • Tego samego dnia Pani Burmistrz była obecna na rozdaniu nagród w konkursie matematycznym i ortograficznym, a także w międzygminnym konkursie języka angielskiego, gdzie uczniowie naszej gminy zajęli czołowe miejsca.
  • Burmistrz spotkał się z przedstawicielami Stowarzyszenia Sportownia, które prowadzi w naszej gminie działalność w zakresie propagowania speed-balla. Tematem spotkania była m.in. propozycja zorganizowania w Dobczycach Mistrzostw Polski w tej dyscyplinie.
  • W okresie między sesjami kilkukrotnie wizytowana była rozbudowa szkoły w Brzączowicach. Podejmowane były ustalenia dotyczące prac wykończeniowych wewnątrz i na zewnątrz budynku. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i do końca roku zostaną one zakończone.
  • Pani Burmistrz uczestniczyła w naradzie grupy roboczej projektu DobczyCe++, odbyło się również spotkanie w sprawie Festiwalu Szachowego.
  • Burmistrz wziął udział w spotkaniu w sprawie organizacji lodowiska w okresie zimowym przy Regionalnym Centrum Oświatowo-Sportowym. Aby podjąć decyzję o sfinansowaniu przedsięwzięcia konieczne jest rozpoznanie zainteresowania mieszkańców w korzystaniu z oferty lodowiska. W związku z tym w serwisie internetowym gminy pojawiła się ankieta w tej sprawie.

Przy okazji Burmistrz poinformował, że ogłoszony został przetarg na budowę kąpieliska, lodowiska oraz kortów tenisowych.

  • Odbyły się również negocjacje z firmą, która zrealizuje obowiązkowe i wynikające z ustawy działania umożliwiające nagrywanie i publikowanie nagrań na żywo z sesji i komisji rady miejskiej. Gminy zobligowane są do uruchomienia takich systemów od nowej kadencji, jednak zrealizowanie tego zadania wcześniej pozwoli na znaczne oszczędności w budżecie. Na sesji, w ramach autopoprawki, wprowadzono do budżetu pieniądze na ten cel.

11 maja

  •  Odbył się konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Dziekanowicach. Dyrektorem nominowanym na to stanowisko został po raz kolejny Bogdan Czarnik.
  • Tego dnia odbyło się również spotkanie z Zarządem Klubu Sportowego „Raba” w sprawie dzierżawy obiektów.

12 maja

  •  Odbył się wieczór wspomnień poświęcony śp. Marii Brożek. Burmistrz podziękował za uczestnictwo oraz organizację wieczoru, który był okazją do wręczenia na ręce męża Pani Marii, Pana– Władysława Brożka tytułu „Zasłużony dla Ziemi Dobczyckiej”, przyznanego Marii Brożek przez Radę Miejską.

14 maja

  •  Odbyło się spotkanie na temat organizacji 7 lipca w Dobczycach Rajdu Rowerowego. Organizatorami są Małopolski Związek Kolarski oraz Zarząd Województwa Małopolskiego w ramach projektu „Rowerem po zdrowie”. Przedsięwzięcie to finansowane jest przez Województwo Małopolskie, a Dobczyce znajdują się na liście miast, w których ten rajd się odbędzie.

15 maja

  •  Burmistrz spotkał się z Zarządem MPWiK w Krakowie. Spotkanie dotyczyło m.in. problematyki technicznej i organizacyjnej dostarczenia wody dla Raciechowic. Projekt przewiduje dostawę wody z ZUW Dobczyce oraz jej przesłanie przez sieć naszego miasta. Omawiano szczegóły budowy przez MPWiK urządzeń przesyłowych i zbiornika, dodatkowo zabezpieczających dobczycką strefę przemysłową i miasto. Burmistrz określił, że priorytetem jest aby w ramach prowadzonych przez MPWiK prac dokonano zmiany sposobu zaopatrzenia Skrzynki, Stadnik i Kędzierzynki w wodę z wodociągu, a nie z ujęć studniowych. Poruszono również sprawy dalszej współpracy w zarządzaniu zadaniami wodno-kanalizacyjnymi.

 Burmistrz poinformował, że został zakończony pierwszy etap budowy szkoły w Dziekanowicach. Trwają jeszcze prace dotyczące orynnowania. Gmina rozliczyła się z dotacji z MSWiA. Wciąż prowadzona jest korespondencja w sprawie ewentualnego dofinansowania dla dalszych etapów oraz czekamy na rozstrzygnięcie wniosku złożonego do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w sprawie dotacji w projekcie, który ma służyć wspieraniu budowli o podwyższonych standardach energooszędnych, do których zalicza się budynek szkoły.

Burmistrz odniósł się również do problemu z wybudowanym w ubiegłym roku oświetleniem w Niezdowie i Sierakowie, gdzie zakończone zostały prace budowlane, natomiast Wykonawca nie dopełnił formalności zakończenia budowy, stąd instalacje te nie działają. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Udało się uzyskać kontakt z podwykonawcami, którzy przygotowali już inwentaryzację i mapy, a także podjęto wszelkie starania aby nawiązać kontakt z właścicielem firmy.